Ion fara incisivi

Pe langa Filarmonica imi facu semn cu mana si ma intreba daca nu ma grabesc. Avea sa-mi spuna ceva. sau, de fapt, sa intrebe. "Ma grabesc" imi juca pe limba.
- Ce filosof german a fost trimis de Hitler la razboi? (cu greu rostise omul)
Hm, "ce-o fi dat in asta?", ma gandeam. Intre timp incercam sa-mi amintesc filosofi germani. "Nietzsche prea demult, Kierkegaard danez, Husserl prea tarziu, Heidegger. Asta parca era chiar membru de partid."
- Heidegger?
Zambi.
- Nu.
- Stii pentru ce a fost trimis la razboi filosoful cela?
- Nu.
- Pentru ca a zis (ridica ochii in sus; apoi mana dreapta si se uita la mine cu un zambet smecheresc) "morala din cer nu o gasesti pe pamant". Adica morala biblica nu este pe pamant (precizase Ion).
- Si pentru ca era evreu.
Din unicul buzunar al camasii sifonate fluturau capetele bancnotelor de unu.
- Eu iata vin de la Igor, de la Kobileanski. Ai auzit?
- Da
- Serios??? Il stii?
- Nu personal.
- Mi-a dat 50 de lei (atinse buzunarul) un pahar cu apa si o pearja. Tu cum te numesti? 
- Dormidont.
- Aaaa, ca-n filmul cela!
- Da, acela vechi (incepeam sa privesc indiferent prin parti)
- Ha-ha-ha, da da da, si tu l-ai privit!
- Da, ok, bafta...
- Eu sunt artist (ma intrerupese el).
- De aici de la filarmonica?
- Nuuuu. Eu nu cant......Eu scriu poezii.
- Fain.
I-am intins mana si i-am dorit sanatate. Imi zambise prieteneste si m-a rugat sa nu ma supar.




- SA AFLI CINE-I FILOSOFUL CELA!!!! BINE???

4 comments: